maandag, november 13, 2006

Rotterdam


Er zal veel moeten gebeuren, en ze zullen met veel moeten zijn om mij niet aan de start te krijgen van de Marathon van Rotterdam. In mijn lijstje staat "De Rotterdamse 42" met voorsprong op Nr1, aan een alternatief wil ik (nog) niet denken. Daar zijn verschillende redenen voor, de voornaamste zijn alle positieve commentaren van ex-deelnemers. Niet in het minst Marathon-Geert. Zijn alom gekend enthousiasme voor deze wedstrijd heeft mij nog meer naar Holland geduwd. Nu ik wil deelnemen aan zo'n wedstrijd moet ik mij natuurlijk goed voorbereiden. Dat gebeurde al vanaf gisteren. Een 7km aan een rustig tempo. Rustig beginnen om sterk te eindigen! Dat allemaal in het gezelschap van mijn begeleiders (zie foto). Wat heb ik nog nodig om dit evenement tot een goed einde te brengen? Een persoonlijke trainer maar dat is onbetaalbaar. Een goed trainingsschema maar er zijn er zoveel, welk schema is het goede voor mij. Een goede begeleiding tijdens de trainingen! Die heb ik! Mijn 2 trainingspartners (soms zijn er meer) motiveren me enorm. Tijdens de duurlopen zijn ze er om mij te tonen hoe het moet. We babbelen (praten voor de anderstaligen) veel, genieten van de omgeving ... hebben plezier. Jammer dat ze niet mee kunnen naar België al ben ik zeker dat Laura ze in de watten zou leggen. De kogel is door de kerk, de beslissing is gvallen, Rotterdam is de plaats waar ik mijn marathonmaagdelijkheid zal verliezen. Als ik geen last krijg van kwetsuren dan zie ik het wel zitten.
Een kleine maar niet onbelangrijke voetnoot: Dit is geschreven onder de invloed van het medicijn Lariam (tegen malaria en verboden bij de Fransen). Eens terug in België en dus weer clean kan het zijn dat ik dit plaats bij: veel te veel hooi en een te kleine vork!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

... dus is het enige advies wat ik je kan geven: zorg zo snel mogelijk voor een grotere vork!
In Rotterdam moet je gewoon maar aan de start komen, de rest wordt geheel verzorgd door het publiek daar ... die schreeuwen je gewoon over de finish! Succes met je voorbereiding; ik weet zeker dat 't je gaat lukken.

Anoniem zei

Rotterdam heb ik vorig jaar gelopen (2005) en ik verzeker je : het is er SUPER...Enkel Eindhoven leek mij nog gezelliger (is een kleinere marathon), maar Rotterdam is eigenlijk de meest leuke van de "grote" marathons. Ook het parcours is echt supersnel (vlak, vlak en nog eens vlak) en het publiek schreeuwt je naar de aankomst... enfin, je zult het allemaal wel zelf meemaken in 2007..

Bert zei

Etienne,
je positieve ingesteldheid zal je aan de start brengen in Rotterdam!
En, je zal er véél plezier aan beleven!
Rotterdam staat ook op m'n verlanglijstje, maar 'k heb nog geen concrete plannen voor 2007.
Tot de volgende.

Anoniem zei

Succes. Rotterdam is ideaal als eersteling. Ik kan er spijtig genoeg niet bij zijn. Daarom geopteerd voor de Maasmarathon.