dinsdag, november 07, 2006

Lopen met supporters

Vandaag een zevental km gelopen in ongeveer 35 min. Ondanks de afwezigheid van de zon was het behoorlijk warm om te lopen. Een rustig tempo met een drietal versnellingen tussendoor. Aan de collega's op het werk, denk maar niet dat mijn conditie minder zal zijn. Door de hoge luchtvochtigheid heb je al niet veel nodig om in het zweet te staan, na een jogging loopt het "zoute lichaamsvocht" als watervallekes naar beneden. Een frisse Cola aan de aankomst smaakt hemels. Gisteren ook al zes km afgelegd maar dan in de blakende zon. Maar goed dat er cremekes bestaan met factor 40, anders kan ik hier bijna iedere dag binnen blijven. Mijn bleek velleke kan daar niet goed tegen. Zaterdag was de beste dag om te lopen. Niet omdat ik zo goed was maar omdat ik het gezelschap kreeg van drie kinderen die daar aan het spelen waren. Tien jaar waren ze en met hun versleten slipperkes hebben ze zeker 3 km meegelopen. Meelopen met een Mundele was voor hen een leuke afwisseling in hun bezigheid. Plezant en bewonderingswaardig dat ze zich in het zweet liepen met die versleten "schoentjes". Halfweg het parkoer werden ze dan weggejaagd door een over ijverige militair van het plaatselijk vliegveld. Hij dacht waarschijnlijk dat ze een last waren. Ik probeerde nog met "no problem", maar het mocht niet helpen. Trouwens, de schrik zat er goed in bij mijn medeloperkes, want ze stuifden uiteen. Een serieuze versnelling hadden ze nog in de benen! Alleen mijn weg verder gezet. Jammer het was plezant lopen met die gastjes.

1 opmerking:

Anoniem zei

dus daar zijn mijn versleten sleffers die ik aan spullenhulp heb gegeven terecht gekomen ...