donderdag, september 07, 2006

Nieuwe lectuur

Vandaag nog even naar de boekenclub geweest. 2 boeken gekocht zodat ik in het verre Afrika toch een beetje leesplezier zal hebben. Als kado mocht ik nog een leeslampje - zo eentje dat je op de kaft kan vastzetten - hebben, gratis en voor niks. Waarmee heb ik mijn boekenkast een plezier gedaan?
Tom Lanoye, "Het derde huwelijk". Ze mogen zeggen wat ze willen over Lanoye, zijn boeken zijn gewoon goed. Hoe ik dat weet? Als ik begin dan wil ik het boek uitlezen, zo rap mogelijk. Ik lees niks anders meer tot hij uit is. Met andere boeken kan dat al eens langer duren. Op dit moment bezig met "Het Todorov dossier" van Benny Baudewyns. Te verwarrend, springt voortdurend terug in de tijd. Het geraakt maar niet op snelheid en dat zou je wel mogen verwachten van een thriller. Al een paar keer gedacht om het niet verder uit te lezen en aan iets anders te beginnen.
"De helaasheid der dingen" van Dimitri Verhulst is mijn 2de aankoop. Mijn 1ste boek van deze schrijver maar de vrouwentongen op de kaft hebben mij overtuigd.
Het 3de boek dat ik meeneem en dat al een tijdje in de boekenkast lag, wachtend op een geschikt moment om te lezen, is "De geest van Koning Leopold II en de plundering van de Congo" door Adam Hochschild. Wel, als nu het geschikte moment niet is aangebroken dan zal het dat nooit meer zijn.
We eindigen met een liedje waarbij ik spontaan aan mijn vrouw denk bij het horen ervan. Alléé, toch bij de titel.:-)
Herinnert u zich deze nog?

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag etienne, een beetje jeugdsentiment mag wel zeker? Hopelijk wordt je reis een boeiende ervaring. Veel succes.
marc

Anoniem zei

Hoi Etienne,
Veel (lees)plezier toegewenst. Ik las 'De helaasheid der dingen' op een namiddag uit. Geen grote literatuur, maar wel heel grappig, en afen toe herkenbaar (jammer genoeg).

Anoniem zei

er bestaan zoveel goede boeken ... als je ze allemaal in Afrika wil lezen zien we je de eerste 2 levens niet meer terug!