zaterdag, september 23, 2006

Eten in Afrika

Het is zover, mijn eertse week op Afrikaanse bodem zit erop. WARM en ZWETEN van 't werk.
Alles verloopt hier prima. Ondanks de lange werkdagen (0800hr tot 2100hr, soms langer) valt den job best mee. Hier op het (enorme) kamp van EUFOR kunnen we verbroederen met verschillende nationaliteiten. Den Duits en den Fransman hebben een cafetaria ingericht. Bij den Duits is het goedkoper, bij den Fransman is het terras en het TV scherm (plasma) groter. We moeten dus de moeilijike beslissing nemen waar we het WK wielrennen gaan volgen. Frans ligt lichtjes op kop. Op de medische dienst werken geen Nederlanders Martine, ze zijn wel in Libreville aanwezig.
Vanavond ga ik voor de eerste keer Kinshasa stad in. Er is een restaurant waar ze reuzegarnalen serveren en het zou een specialiteit zijn van het huis. COSSAS is de naam, van de reuzegarnaal of van het restaurant ik weet het niet, ik laat me verrassen.
Voila, nu een beetje verder werken, ja ook op zaterdag, deze namiddag een toerke lopen, douchke, WK bekijken en garnalen gaan eten.
Doe de groeten aan iedereen die we kennen en die niet over een mailadres beschikken.
Tot in december op één of ander eindejaarsfeestje, de boog moet niet altijd gespannen zijn.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Etienne,
geen Belg op het WK-podium, maar Ivac daarentegen deed het schitterend op de massaloop. Met meer dan 100 deelnemers waren we ongetwijfeld de grootste vereniging. Dat wou ik toch even meegeven aan ons lid aan de 'zwarte' zijde van onze aardbol! De groetjes van ons allen!

Stefaan zei

Aan de Ivac-ers, dikke proficiat, volgend jaar zal er zeker eentje meer meedoen.