zaterdag, september 02, 2006

Belgisch Kampioenschap Canicross

Morgen is het zover. De hoogdag voor alle Belgische Canicrossers, het Belgisch Kampioenschap te Loppem. Een sport die nu al enkele jaren in de lift zit. Alle liefhebbers van hardlopen en die ook graag lopen met hun trouwe vriend, vinden meer en meer de weg naar de Canicross. Alles staat in het teken van de hond, zo mag de hond u trekken maar de loper niet de hond. 't Is ook een ideale snelheidstraining. Met een hond die trekt loopt u gemakkelijk 2 à 3 km/hr sneller. De intervaltrainingen bij IVAC zullen mij hopelijk sterker gemaakt hebben, een podiumplaats zal moeilijk worden maar we zullen het onderste uit de kan halen. Ik doe morgen mee in de korte run. Het zal dat dus een lange sprint worden van 2,4km. Hopelijk zal het mij beter vergaan dan vandaag. Na mijn dienst als seingever tijdens "Dwars door Izegem" (Sven niet kunnen ontdekken) ben ik snel naar huis gefietst om me om te kleden (en bad) om daarna nog rap naar Loppem te rijden voor de receptie. Te laat, receptie was afgelopen, geen Duvel voor mij en ook geen lekkere hapjes. Hopelijk kom ik morgen niet te laat aan de start. Voor de sportievelingen die toch eens zouden willen komen kijken en misschien deelnemen. Plaats van het wereldgebeuren, Loppem Kasteel. Inschrijvingen tot 1245hr, ziekenboekje van de hond bijhebben en ter plaatse gratis controle van de dierenarts die beslist over al dan niet deelname van uw hond. Eerste start (lange cross) om 1300hr. Om de 30" start er een duo. Rond 1430hr is er de start van de KIDS-run (prachtig om te zien) en daarna de wedstrijd op de korte afstand.

Om af te sluiten: Herinnert u zich deze nog?

1 opmerking: