donderdag, maart 04, 2010

Alcala de Henares

De universiteitsstad Alcala de Henares is op dit moment mijn thuishaven. Tot zaterdag ben ik hier voor het SAR symposium. Soms zeer leerrijk, soms "heavy stuff" en vooral een podium voor de radarorganisaties om hun "koopwaar" te promoten.

In Alcala, de thuisbasis van Miguel de Cervantes Saavedra (remember Don Quichote), logeer ik in het nieuwbakken 4* hotel "Rafael". tIs de moeite waard voor al wie naar dit prachtig dorp en/of Madrid wil komen "toeristen". Alles op een boogscheut (wandelafstand).

Woensdagnamiddag aangekomen, 15°C met een schuchter zonneke, en op zoek naar onze bagage. Daarna huurwagen afhalen en inchecken in thotel. We waren met drie en aan de balie zei ik dat de kamer met sauna en jaccuzi voor mij voorzien was. (grapje).
De balieman was er eentje met humor en beloofde mij één van zijn beste kamers. Hij heeft niet gelogen, tis inderdaad een luxekamer. Enkel flatscreen in de badkamer ontbreekt nog.

sAvonds hadden we een afspraak met Steven S. Ex-collega en vriend, die nu samen met vrouw en kinderen hier wonen en werken. Veerle had een lekkere maaltijd klaargemaakt en met een pittig wit wijntje was het een gezellige avond.

Donderdagavond (vanavond) hadden we afgesproeken om de stad in te trekken. Steven ging ons een rondleiding geven, een korte want van veel wandelen krijg je dorst.We bezochten enkele leuke cafés waar er bij de frisse "Amber Negro" lekkere tapas op tafel kwamen. Avond geslaagd.

Morgen opnieuw één en al oor om dan savonds met Steven hetgene te gaan bekijken wat we vanavond nog niet hebben kunnen bekijken.

2 opmerkingen:

Tiny zei

Het leven is zo slecht nog niet!

Gunther Selena Cujo Dorit zei

Neeeeeeeee, ben jaloeeeeeeeerrrssss.... ;-)