maandag, juni 09, 2008

Canicross Spiere Helkijn

Gisteren geen blog wegens te laat thuis. Schuld van Steven en organisator Francis. Telkens ik naar huis wilde gaan bestelden ze een vitamientje.

Zoals verwacht was de canicross te Spiere Helkijn weer een pracht van een organisatie. Francis De Jode en zijn team hebben er weer alles aan gedaan om de hondenliefhebbers in de watte(n) te leggen. Met daarenboven nog tal van prachtige tombolaprijzen (fietsen, kennels, tenten ...) was het voor de adepten van de canicross weer een hoogdag. Eén negatief puntje als ik mag Francis, zorg ne keer dat ik ook prijs heb want met mijn loopprestaties zal het niet lukken. :-)

Mijn resultaat: 24'30" voor 5,280m, met andere woorden nog geen 13km/hr. "Zwak-affaire" zouden ze bij den IVAC zeggen. 't Was warm, drukkend en lastig. Het parkoer was niet te onderschatten. Voor één keer is het geen excuus maar Zico was niet goed bezig. Alhoewel dat ook mijn schuld is want ik train niet genoeg met hem. Zijn start was furieus (als voor een korte cross) maar na een goeie 2km was zijn pijp uit. Verleden jaar liepen we de korte cross, de lange zit nog niet in zijn poten. Er waren trouwens meerdere honden die last hadden van de warmte. Gelukkig hebben ze verstandige baasjes die liever opgeven of verder wandelen ipv hun hond af te beulen ter hunne eer en glorie. Chapeau!

Wat mijn KeyMaze 300 betreft. Hij gaf 5,188m aan voor 24'27" aan. Toch een verschil van een kleine 100m. Het kan. Ik loop niet op dezelfde manier en op dezelfde plaatsen als de "Garminman". Op beiden en waarschijnlijk toch iets meer op de mijnen zit er toch altijd een kleine afwijking.

Boutersem kan ik jammergenoeg niet meedoen, 't werk heeft mij nodig. De volgende canicross zal dan in Poeke zijn.

Meer over deze cross op deze site!

4 opmerkingen:

Gunther Selena Cujo Dorit zei

Ondertussen heb je ons toch maar mooi bijgebeend hoor... ;-);-);-)
Bedankt voor het regeltje over de opgevers, en misschien moeten we toch maar naar de korte afstand overschakelen voor te leren...

Anoniem zei

Zaterdag had ik nog een klein katje gevonden in 't bos, maar maandagmorgen was 't ne redelijke kater!! :D

Ralf, Loris en Kappo zei

Zico jongen, komt gij anders met het vrouwtje naar Butsel. Anders gaat ge iets missen zenne!
Poot van Ralf en Loris xxx

Anoniem zei

Seks voor een wedstrijd......en de resultaten zullen veel beter zijn.
(een gouden raad van Nonkel Taat...

Uit uw reacties blijkt dat u niet tevreden bent over uw prestaties te Spierre Helkijn.
Denkt U niet Etienne (St)-dat u teveel geniet van een rijk gevuld leven. U zit lekker in hun vel, bent trots op hun lichaam en kent geen remmingen. Teveel vitamientjes "trop is trop".

Een goede raad: "seks voor een wedstrijd!"Dat is pas een remedie om resultaten te behalen....

Regelmatig seksen verhoogt de aanmaak van het vermaarde gelukshormoon endorfine. Seks daags voor een wedstrijd is ontspannend, omdat er een euforiserende werking van uitgaat.

Tenminste, als je daarna ook nog goed kan slapen.

Daarnaast zorgt sex voor een betere doorbloeding van de organen en dus ook van de mannelijke en geslachtsdelen.

De meeste sporters ondervinden baat van hun lichamelijke inspanningen, zolang ze niet...... overdrijven.