zaterdag, mei 03, 2008

Schieten in Pilzen - Eten in Praag

't Is al bijna een week geleden maar 'k ben pas terug van gisterenavond. Mijn weekje Tjechië met de Nationale Militaire schuttersploeg is bijzonder goed meegevallen.

Mijn voornaamste taken waren:
- Zorgen dat de atleten/schutters in de beste omstandigheden aan hun wedstrijden konden deelnemen.
- De relaties onderhouden met de andere "Chief of Missions".
- Aan alle officiële plechtigheden/recepties deelnemen. (Iemand moet zich opofferen.)
Het was de eerste keer dat ik dit mocht doen en het was een zeer leerrijke en plezante ervaring.

De Belgische atleten hebben hun best gedaan met als toppunt een nieuw record van hun teamresultaat in de discipline "Military Rapid Fire - Rifle".

Dat de Scandinavische landen met de meeste medailles gingen lopen was geen verrassing. Mijn Finse collega kon mij vertellen dat zijn schutters 6 à 8 uur per week trainden. Een groot verschil met de trainingsmogelijkheden van onze atleten.


(foto boven: de grote kampioen van het tornooi, de Fin Henri HAKKINEN.Goed mogelijk dat we hem op een wereldkampioenschap of de Olympische Spelen terug zien. De kunst: De "roos" van 15 cm raken op 300m!)

(foto onder: het "marktpleintje" van Praag)


Van Pilzen heb ik maar enkele straten gezien, van Praag heb ik meer kunnen genieten. Iedereen zegt het en het is inderdaad waar, Praag is zeer mooi. Ook opvallend voor een toeristische trekpleister zijn de relatief lage prijzen voor een lekkere maaltijd in pitoreske restaurants.


(foto boven: coach Alain (geweerploeg) met zijn gegrild stukje. De "brij" eronder is mijn tagliatelli met zalm - lekker)

Deze "opdracht" van mijn werkgever is voor herhaling vatbaar en dat doen we al einde juni. Dan gaan we naar Sonthofen (Duitsland) met de geweerploeg.

2 opmerkingen:

RunningRonald zei

dat schieten ziet er wel erg stoer uit!

Anoniem zei

'k zie net dat we elkaar op 1 juni nog es ontmoeten!