zaterdag, mei 17, 2008

Helchteren & Torhout

Vrijdag 16 mei 1100hr. De start van de 7,3km cross, hoofdzakelijk op onverhard terrein, mijn terrein dus. Zoals de traditie het wil heb ik achteraan post gevat om na een trage opwarming mijn opmars in te zetten. Na 1 km was het plannetje: een deftig tempo (niet te snel) om aan km 5 er een lapke op te geven. Aan km 6 er nog een lapke bij te geven om dan onder de "rode vod" (laatste km) serieus door te trekken. Het planneke heeft gewerkt tot aan km 7, de laatste paar honderd meter moest ik minderen. Mijn tijd moet rond de 35'30" liggen, weeral de chrono vergeten af te zetten. Daarna pasta en een vitamientje.

Terug naar Evere om dan op tijd mijn trein te halen en hopelijk niet te laat te komen voor de St-Rembert Corrida. Geen afgebrande seinhuisjes en geen onverklaarbare vertragingen. Om 1750hr was ik thuis om dan snel alles klaar te maken, Jan (van het Engels examen) op te halen en te vertrekken naar Torhout.

1945hr start van de 10km. Raar maar waar, ik stond achteraan en verloor toch enkele seconden vooraleer ik over de startlijn liep. 't Was niet mijne eerste keer in Torhout, ik kende het -mooie- parkoer, tijd genoeg om later nog in te halen. Het rondje centrum gebruik ik altijd als opwarming, gewoon meedrijven met de massa. Na ongeveer 3km kwam ik bij Veerle. Veel te rap gestart zei ze en ze begon nog iets rapper te lopen. Straffe madam! Tot iets voorbij de 6km zijn we nog samen gebleven. Veerle heeft een prachtige tijd gelopen en ik ben content dat ik toch een stukske in haar gezelschap heb kunnen lopen. Misschien heeft het wel geholpen. Ikzelf ben uitgekomen op iets meer dan 50'. Niet slecht na een langzame start en de povere conditie van dit moment (en de tevele kilo's). Jan (van het Engels examen) liep ook een puike tijd en eindigde iets achter mij. Na de douche de beloning. Leffe (bruin) het bloggersbierke bij uitstek. Koen, een heilige, want na marathons lopen heeft hij nog een andere roeping, de dorstigen laven, was de weldoener van de avond. Een gezellig onderonsje (bloggers) met op tijd en stond een vitamientje duurde eigenlijk te kort. Jan, mijn co-piloot, had de dag erop een examen Engels en kon niet te lang blijven.
Terug huiswaarts na een geslaagde St-Rembert Corrida met veel prijzekes (mijn rugnummer eindigde op een 9) en een leuk samenzijn met de bloggers. Dank u wel aan allen.

3 opmerkingen:

Jogginggirl zei

De straffe madam laat weten dat er geen discussie over is : dankzij uw haaswerk heb ik een knaller van een pr ! Mercietjes !!!!

Anoniem zei

Je bent ook een straffe gast : twee wedstrijden op dezelfde dag,
chapeau !
Die vitamientjes had je meer dan verdiend !

Anoniem zei

Maar waar was je gisteren Stefaan ??? Of heb ik je gewoon niet tegen het lijf gelopen ? We zijn wel na het lopen (soms wandelen of stilstaan) direct vertrokken.