woensdag, april 25, 2007

Dwars door de Westhoek

(foto: beklimming van de Monteberg. Mij kun je niet zien, 'k was verkeerd gereden)

Vandaag organiseerden de sportverantwoordelijken van de kazerne van Ieper hun jaarlijkse fietstocht "Dwars door de Westhoek". Dit is een prima, tot in de puntjes geregelde sporthappening die dit jaar meer dan 600 deelnemers over de vloer kreeg. We konden kiezen tussen 40 - 80 - 120 km. Verstandig als altijd koos ik voor de 80km. Aan een gemiddelde van 24km/hr hebben we de 82km afgehaspeld. Inderdaad, minsens 2 km teveel want we hebben een richtingspijl niet gezien. Dat kwam niet omdat ik kapot zat na de beklimming van de Rode berg -na 58km- want anderen waren daar ook verkeerd gereden. In al mijn jeugdig enthousiasme zat ik dus al een stukje in Frankrijk. Dat wilt ook zeggen dat ik 2 beklimmingen die niet voorzien waren teveel heb gedaan. :-) Daarna kregen we tal van BERGEN die nog geen naam hadden gekregen maar die toch serieus pijn deden. De Scherpenberg hebben we ook overwonnen maar het was een kleine overwinning.


Voor we vertrokken zag ik dat de Kemmelberg niet opgenomen was in het parkoer. Toch een kleine teleurstelling. Na het beklimmen van de Monteberg -na 67km- was ik zeer opgelucht dat we de Kemmelberg links mochten laten liggen en dat hij niet in het parkoer was opgenomen.


Een zeer geslaagde sportdag met ideaal fietsweer, geen valpartijen en geen platte banden. De spaghetti was lekker en de onvermijdelijke beloning ... de Rodenbach was super.

Geen opmerkingen: