dinsdag, juni 01, 2010

Pacer

Nogal wat bloggende vrienden hebben laten weten dat ze dat haaswerk wel zien zitten. Wel, als er volgend jaar iemand uitvalt en ik mag nog altijd meedoen, dan zal ik jullie niet vergeten. kBeloof niks want als redelijk nieuw in de pacerploeg heb ik gezien dat ze toch een aantal oudgedienden hebben die klaarstaan om in te vallen. kHeb daar trouwens niks te zeggen maar voorstellen kan ik atijd hé!

Aan de leden van La Dolce Vita heb ik voorgesteld om een fanclub op te richten. Ne supportersclub van een profwielrenner. Dat hebben alle serieuze en ernstige wielerensembles. kZou niet graag ne voor de hand liggende bekende naam willen. Genre Boonen, Gilbert, Cancellara en andere sterke renners met een sterke moteur hebben al genoeg fanclubs.
kHeb 3 renners naar voor geschoven anders komt iedereen met zijne favoriet naar buiten en zitten we volgend jaar nog te discussiëren wie we moeten aanmoedigen tijdens de wedstrijden.
Nee, ne gewone gast moeten we kiezen die af en toe eens zou meerijden op ne zondagvoormiddag, die zich niet te min voelt om eens naar ons lokaal af te zakken (café Lagaar) en ne Rodenbach en/of Duvel zou komen trakteren. Alléé, een sympathiek typke.
Mijn kennersblik viel op:
(klik op de naam voor meer info en laat ook uw keuze weten. Kan overtuigend zijn bij de definitieve selectie).
  1. HUTAROVICH Yauheni
  2. NERZ Dominik
  3. HATCH Liz (bij twijfel, klik hier)
Benieuwd wat er uit de bus komt. De Dolce Vita leden zijn echte kenners. Ze zullen de meest talentvolle er wel uithalen.

Nutteloze weetjes:
* De Engelse voetbalkeeper Gordon Banks speelde in 1971 een interland  waarin hij geen enkele redding hoefde te verrichten.
De bewuste wedstrijd was een kwalificatiewedstrijd voor het EK van '72, op 12 mei 1971 tegen Malta. Engeland won de wedstrijd met 5-0. Banks raakte de bal enkel toen zijn ploegmaten op hem terugspeelden. 
* Kardinaal Richelieu, de Franse staatsman, betaalde eens 50.000 kronen voor een nacht met de beroemde Ninon de Lenclos, Frankrijks belangrijkste 17e eeuwse courtisane. Zij accepteerde het geld, maar stuurde een vriendin in haar plaats.

1 opmerking:

De Nico zei

Ik denk niet dat het voor de supportsclub tot een stemming zal komen van welke renner(ster) we zullen kiezen.
PS. Mijn zoontje liep zondag ook mee in Brussel - tijd 01u49'