maandag, mei 31, 2010

20km van Brussel - vervolg

Zoals gisteren (en eerder) reeds medegedeeld op dit bescheiden blogje ... gisteren was het weer een beetje hoogdag voor Etienne. Voor de 2de keer op rij had ik de eer om mee te hazen met het "hazenteam" van de Vloanders.

Met de trein eerst naar Lichtervelde alwaar ik me voegde bij de andere hazen en hazinnen van dienst.

Foto boven: de tempolopers van dienst.

2hr moest er gelopen worden over een oneffen parkoer van Brussel. Toegegeven, we waren iets te snel. Telkens we een km-punt passeerden realiseerden Rika en ik ons dat we moesten vertragen. Maar tis niet simpel. En ondanks verdienstelijke pogingen om trager te lopen arriveerden we toch in een tijd van 1hr57'08" , met een 10km tussentijd van 57'55". De dankbetuigingen na de aankomst van enkele volgers deed dan toch wel deugd. We hebben het eigenlijk niet zo slecht gedaan en een zeer gelijkmatig tempo aangehouden. Niet evident als je constant moet zigzaggen, inhalen en/of versnellen.

Foto boven: De Spa-zone. Nog een Marske, energie voor de volgende 20km

tWas ook de 2de keer dat ik samen met Rika W mocht samenlopen/hazen. Een sterke madam en een plezier om mee samen te lopen. Ook moeilijk in te tomen in ... snelheid en int babbelen. :-) Tijdens de wedstrijd moest ze eventjes het parkoer verlaten en de natuur in om te voldoen aan de ... natuurlijke behoeften. Ambetant met ne hoop volgers die de haas overla zouden volgen zelfs tot int bos. Doe dan maar eens rustig p.p. :-))

Foto boven: kHad ook nog de eer om even bij te babbelen met een BB. "Bekende Blogger" Koen Vansteenkiste en superervaren-marathonman.

tWas weer een plezier om te lopen in de hoofdstad. Mijn ballon heeft het volgehouden tot op het einde dat in tegenstelling tot verleden jaar waar ik hem al kwijt was na een goeie 8 km. Wat me ook veel voldoening heeft is dat ik deze afstand zonder problemen heb kunnen overbruggen zonder serieuze voorbereiding. Aan de aankomst voelde ik me nog bijzonder goed. Indien Cedric & Ivan me volgend jaar kunnen gebruiken dan mogen ze zeker weer een beroep doen op mij.

Bedankt collega hazen en misschien tot de volgende keer.

7 opmerkingen:

Jan zei

De voldoening moet groot zijn na de dankbetuigingen. Toch wel een bijzondere ervaring om als pacer te mogen lopen. Moet ik zeker ook eens doen...

geert zei

ondanks al die helium aan je gordel toch mooi de voetjes op de grond gehouden! ;-)

Anoniem zei

jammer dat ik je niet gezien heb ! Ik was met een bende olifanten op tour... pfff. Het was leuk de dag zelf maar lastig de volgende morgen ! groetjes wim de olifant

RunningRonald zei

mooi gedaan pacer!! 20 van BXL staat al een tijdje op mijn lijstje.. misschien volgend jaar?

patrick d zei

was blij je te zien en kunnen voorbijlopen het gaf me een adreline boost.

Koen zei

jepse, en als ze volgend jaar nog een pacer zoeken voor 2 uur ... laat maar weten he, wil dat ook wel es doen!

Chris zei

'k heb dit jaar toch een beetje vlugger gelopen dan vorig jaar. Ik was toen behoorlijk content telkens ik jou met en later zonder ballon tegenkwam. Teken dat ik de 2u haalde :-))