donderdag, mei 06, 2010

9,9km - Duurloop Evere Park - 1hr03'27" - 9,36km/hr

-- Een zeer rustige duurloop samen met collega's Denis P en Emile Perrot (E1000 is er eentje uit een sterke canicrossfamilie). Gezapig en al babbelend gejogd met als enige bedoeling een uurtje in beweging te zijn. Tis gelukt.


-- Gisteren geen blog aangezien ik te laat thuis ben gekomen van de les fotografie. Thema van de les: Flitstechnieken. Nie simpel.

De vorige opdracht was het insturen van foto's, gevonden op het www, die we zelf zeer goed vinden. Ik kies altijd voor de leuke, grappige foto en minder voor de technisch perfecte foto. Photoshop is ook niet echt mijn ding.  De natuur of de sportfoto zitten ook in mijn favorietebakje. Foto's die meer vertellen dan het beeld alleen maar tonen scoren ook zeer hoog bij mij (zie Stephan Vanfleteren en Tim de Waele prachtig). Meestal gaat het ook over "op het juiste moment op de juiste plaats zijn". Tis mij al dikwijls gelukt alleen ... kheb nooit een fotoapparaat bij mij. Op dit blogje (boven en onder)  een paar van mijn favoriete foto's waarvan ik ook wel de "auteur" zou willen van zijn.
(2 deugnieten, ééntje op den uitkijk :-) )

-- Deedjee Tom L van "La Dolce Vita" heeft me zijn muzikale voorkeuren doorgemaild. Eergisteren al ééntje op den blog gezet. Vandaag zijn 2de muzikaal parelke.



-- Nutteloze weetjes:
* Vlaanderen veroverde in 1303 bijna geheel Zeeland, Holland en Utrecht. Er kwam een einde door de Slag bij Zierikzee.
* Het eten van knoflook is volgens de oude Grieken en Romeinen zinnenprikkelend en zou volgens modern onderzoek de hormoonspiegel verhogen.
------
6 mei's van vroeger:
* 1840: De eerste postzegel wordt op een brief geplakt.
* 1856: Geboren: Sigmund Freud, Oostenrijks zenuwarts en psychiater.
* 1889: De Eiffeltoren wordt officieel geopend.
* 1937: De zeppelin Hindenburg verongelukt bij Lakehurst, New Jersey.
* 1970: Feyenoord wint als eerste Nederlandse voetbalclub de Europacup.
* 1992: Overleden: Marlene Dietrich, Duits-Amerikaans actrice en zangeres.
* 2002: Vermoord: Pim Fortuyn, Nederlands politicus.

1 opmerking:

geert zei

a van die knoflook kan wel zijn; 'k heb altijd al gevonden dat die vampiers watjes zijn ...