zaterdag, mei 29, 2010

20kmvan Brussel

't Is zeer rustig gebleven de laatste dagen en dat had te maken met mijn deelname morgen aan de 20km door Brussel. Zo weinig mogelijk energie verspillen. Daar ben ik zeer goed in!

Deze namiddag nog een bezoekje gebracht aan het containerpark. Een paar zakken met tuinafval moest nog "afgegeven" worden. Wat een klein karweike had moeten zijn viel dik tegen. De 3de zak die ik uitkieperde bevatte geen tuinafval maar "gewoon" afval. kHeb dus in de container mogen springen en alles terug in de zak doen. Qua een "belachelijk figuur" slaan kon dat wel tellen. Met soepele tred erin en eruit ontlokte een geammuseerde toeschouwer de reactie:"Ge hebt da precies nog gedaan". In mijn haast om me zo snel mogelijk uit dit oord van gêne te verwijderen heb ik de afvalzak terug mee naar huis genomen. Hij zal overmorgen gewoon buiten staan bij de andere afvalzakken. De eerste 6 maanden zullen ze me daar niet meer terug zien.

In den Decathlon heb ik nog een sportdrankje -Hydra, lime smaak- en Ovomaltine snacks gekocht. Ovomaltine heb ik dankzij Patrick Dierendonck leren kennen en het beviel mij wel. Hij zal morgen ook van de partij zijn. Als we elkaar zien voor de start lopen we samen. Ook Denis Postiaux, vriend en collega van twerk zou meelopen. Ze zullen het wel in 2hr moeten doen aangezien ik opnieuw haas ben voor deze tijd. Via Ivan Hostens ben ik in dit "hazenmilieu" terechtgekomen. Ik doe het met plezier.

Ook het Izegemse Kringloopcentrum kon nog eens genieten van mijn nieuwsgierigheid. kGa er graag naartoe. Terug 4 boekskes gekocht, kotprijs 5 euro! Kamerplanten heb ik aan mijn vader gegeven. Zelf heb ik nog een "Woordenboek met 4 wereldtalen" gekocht. tIs een oud boek en eigenlijk meer gekocht voor zijn originele kubusvorm. Meer garnituur dan leesplezier. Dan nog "De mooiste meesterwerken van Rubens" en "Met Felix Timmermans door Vlaanderen". Een soortement omnibus met:
  • Pallieter.
  • De zeer schone uren van juffrouw Symforosa, begijntjen.
  • Pieter Bruegel, zo heb ik u uit uw werken geroken.
  • Boerenpsalm.
  • Ik zag Cecilia komen.
  • De pastoor uit den bloeyenden wijngaerdt.
Sommigen hebben me er attent opgemaakt dat ik figureer in den Runners World. Tja, atleten hé. Betaald wel niet goe.

1 opmerking:

Tiny zei

Veel succes morgen! Haas van dienst!