donderdag, januari 28, 2010

Leesplezier

@Nico: inderdaad, tgoe leven. kMoet oppassen dat het niet te goed wordt :-)

Sinds verleden week woensdag heb ik niet meer gelopen. Ik wacht op de terugkeer van mijn ... goesting. Misschien dat ik een herstart doe op zaterdag. We zien wel.

Wat niet stopt is het lezen. De Millennium trilogie van Stieg Larsson is al een tijdje geleden in een sneltempo uitgelezen. Deze "superboeken" zijn bij mij gecatalogeerd onder de het beste wat ik ooit al heb gelezen.
Ondertussen zijn,
  1. "Schoppen negen" van Janet Evanovich
  2. "Vlucht voor mij" van Herman Brusselmans
  3. "Belladonna" van Hugo Claus
de reveu gepasseerd. Maar ze stellen teleur. Het "lees-tijdperk" na Stieg Larrson zal niet eenvoudig zijn. (tips zijn welkom) Maar er komt misschien een vervolg met dezelfde kwaliteit. Na de ruzie over de miljoenenerfenis zou er nu gesuggereerd worden dat de "slechte schrijver/journalist" Stieg meer dan gewone hulp zou hebben gekregen van zijn niet wettige vrouw Eva Gabrielsson (niet trouwen heeft ook (soms) nadelen) . Eva zal volgens mij nog een 4de boek uitbrengen. Goed of niet goed, het zal gekocht worden door alle "Lisbeth Salander" fans. Ook door mij.



Nutteloze weetjes:
* Per minuut tv kijken verlies je zo'n 1,5 calorieën.
* De totale lengte van je bloedvaten is 100.000 kilometer. Dat is te vergelijken met een dubbele reis om de wereld.
* Haar en nagels zijn van hetzelfde materiaal.

28 januaries int tverleden:
* 1832: IJsland is het eerste land waar abortus gelegaliseerd wordt.
* 1887: Begin van de constructie van de Eiffeltoren.
* 1986: De spaceshuttle Challenger explodeert 73 seconden na de lancering.
* 2007: Sinn Féin, de politieke tak van de IRA, erkent de Britse politie.

2 opmerkingen:

geert zei

aaaah ... die Lisbeth toch ...
Tip: ik had hetzelfde probleem na de Millennium-trilogie. Ik heb het diepe dal overwonnen door terug te grijpen naar een klassieker waarvan het exacte plot me in de loop der jaren vergaan is. Het werd 'Hotel New Hampshire' van John Irving. Toepasselijk voor vandaag zou je ook Catcher in the Rye nog eens kunnen afstoffen ...

Gunther Selena Cujo Dorit zei

Ik kan je alleen maar volgen in je betoog. Stieg Larsson is TOP !!!