woensdag, januari 20, 2010

Veldloop Francky Hofkens

6km - 30'06" - 11.96km/hr

Vandaag, start was om 1300hr, heb ik terug deelgenomen aan de cross "Francky Hofkens" te Ieper. Voor de veteranen, ik dus, was er een omloop voorzien van 6km. Het parkoer te Ieper (sportcentrum) is golvend en modderig. Niet te onderschatten dus maar een enorm verschil bij verleden jaar. De omloop was lichtjes gewijzigd en er waren veel minder lastige modderstroken. Toch zat ik er de laatste ronde door (rondjes van 1.5km). kHad de eerste 3 toeren aangeklampt bij collega/vriend Herman maar toen we aan de laatste 1500m begonnen heb ik hem moeten laten gaan. Het uurke spinning van gisteren zal er ook wel voor iets tussengezeten hebben. Regis M had het 1 ronde volgehouden bij mij maar toen is hij vertrokken en kwam hij aan met 1' voorsprong. Sterk gelopen van "hoogspringer" Regis.
Verleden jaar liep ik hier nog 33'33". Een serieuze verbetering kzou kzo durven zeggen. Winnaar werd (weeral) Jose Istace met een tijd van 21'09".De laatste deelnemer (alle respect) kwam binnen na 45'43".

Toffe wedstrijd, goeie organisatie, jammer dat dit niet beloond werd door de aanwezigheid van meer lopers.

Nutteloze weetjes:
* Zenuwcellen kunnen 120km/u halen.
* 90% van de navels zit naar binnen.
* Een man scheert zich in zijn hele leven ongeveer 60 uur. Ik toch iets minder.
* 1 op de 20 mensen hebben een extra rib.

20 Januaries int tverleden:
* 1265: Eerste zitting van het Engelse parlement in het Palace of Westminster.
* 1941: Franklin Delano Roosevelt wordt voor de derde maal als president geïnaugureerd, een unicum in de Amerikaanse geschiedenis.
* 1942: De nazi's beslissen op de Wannseeconferentie over de Endlösung der Judenfrage (definitieve oplossing van het Jodenprobleem).

4 opmerkingen:

Patrick D zei

Mij jaloers maken.
Ik maar werken.
Volgend jaar krijg je niet zo gemakkelijk.
Toch proficiat aan allen.

Anoniem zei

Misschien gisteren een Vedettje of 1, 2, 3, 4, 5, 6,... teveel gedronken ??? De muren hebben oren en ogen ...

De Nico zei

Sorry, aanoniem = DNico

Stefaan zei

Hallo DNico.
Teveel vedettjes? Slechte maten hé. Vroeg iedere keer ne cola maar ja ... ge kent ze nje.