vrijdag, december 29, 2006

Mijn 5 stokskes


David heeft mij, zoals ze dat zeggen, een stokske gegeven en het is de bedoeling (denk ik) dat ik nu 5 gebeurtenissen opbiecht. Wat moet ik in godsnaam over mezelf vertellen. Een schuchtere poging ...
1. Etienne Devillage is niet mijn echte naam (of wisten jullie dat al?). Het is gewoon de Franstalige vertaling van mijn echte naam.
2. Ik heb op de KAK-school gezeten. Het Koninklijk Atheneum Kortrijk. Een fantastische tijd gehad, (bijna) iedere dag feest en plezier. Mijn wonderjaren zeg maar. Maar het had anders gekund. Met iets minder feest hadden de resultaten er waarschijnlijk beter uitgezien. Halfweg mijn laatste schooljaar ben ik daar vertrokken, het zou toch op een fiasco uitdraaien. Maar geen spijt, alles is uiteindelijk nog goedgekomen met Etienne.
3. Als vader probeer je uw dochters (en zonen als je die hebt) altijd een goede opvoeding te geven. Zeker wat school betreft. Toen enkele dochterkes op een dag voor mij stonden, een smile op hun gezicht die ik nog nooit eerder had gezien, met in hun handen mijn schoolagenda van de KAK-school wist ik direct hoe laat het was. Te laat. Ramp, daar ging mijn vaderlijk gezag. De rode kleur in mijn schoolagenda was overtuigend aanwezig.
4. Ooit heb ik 6 maanden in Sarajevo gewoond, voor mijn werk. Ik had een huisje in het oude, Turkse stadsgedeelte (zie foto). Een unieke, onvergetelijke ervaring die je weer laat realiseren dat wij toch ongeloofelijke geluksvogels zijn. Ik erger mij dan ook enorm aan klagers en zagers, die het dan hoofdzakelijk over hun luxeproblemen hebben.
5. Ik erger mij eigenlijk niet veel want meestal verlaat ik de plaats (of personen) des onheil op tijd. Geen zin in oeverloos gezever en in ja-nietes spelletjes. Ik doe wel graag mee aan spelletjes en kwisjes. Waar ik dus een grondige hekel aan heb, wat ik haat, zijn alle plaatsen met een wachtkamer. Meestal zijn dat plaatsen voor onaangename dingen en veel tijdverlies.

Voila, dat ging verbazend goed vooruit. Als je meer wil weten, geen probleem, na een wedstrijdje kunnen we info uitwisselen bij een fris Rodenbachske of Duvelke. Waarschijnlijk moet ik nu het stokske doorgeven maar dat wil ik jullie niet aandoen. Het zou wel tof zijn iets persoonlijks te lezen. Iedereen die bij de "Sportieve bloggers" staat ... doe uw best. Familie Spencer, Geert ...

1 opmerking:

Bert zei

Etienne, je stond eerst ook op m'n lijstje om 't stokje door te geven, maar David was me voor.
Met belangstelling je 5 items gelezen, mijne staan ook online en 't stokje is doorgegeven.

Prettig eindejaar!