vrijdag, oktober 06, 2006

Training hervat

Toch maar besloten om de trainingen te hervatten, zei het op een laag pitje. De bedoeling was om eens een langere rustperiode in te lassen maar de goesting om toch te gaan joggen is te groot. Gisteren 30 minuten gelopen met op een bepaald moment een (kortstondige) piek van mijne hartslag en vandaag (in groep) een 40-tal minuten gelopen. Morgenvroeg staat er een wedstrijd van 6,3km op het programma, georganiseerd door de Polen.
Wat veroorzaakte gisteren deze opstoot in hartfrequentie tijdens mijn joggingssessie?
Tijdens het lopen was ik even van het parkoer afgeweken, laat ons zeggen verkeerd gelopen. Ik zag een stukje verder andere lopers dus hun richting uit door het hogere gras om terug op het voorziene looptraject te geraken. Tijdens dat stukje in het struikgewas trapte ik bijna op een wilde hond. Ik had hem niet opgemerkt en de hond was waarschijnlijk zo lang mogelijk blijven liggen om zijn schuilplaats niet te verraden. Om eerlijk te zijn, hij zag er zeer wild uit maar hij had waarschijnlijk evenveel verschoten en schrik als ik want hij rende direkt een tiental meter weg. Als canicrossers zou ik toch het een en ander gewoon moeten zijn wat honden betreft maar dit was toch efkes verschieten. Een goede les want nu verlaat ik dus nooit meer het voorziene loopparkoer. Ook al omdat ze ons (de lopers) nog maar eens gewaarschuwd hebben voor slangen. Geen loze woorden want op NDJILI (vliegveld) is er gisteren iemand gebeten geweest door een slang. Mijn weekendprogramma, niet dat ik er mij aan vastpin, zou er ongeveer zo moeten uitzien:
Zaterdagmorgen een loopwedstrijd, zaternamiddag naar een tentoonstelling van levende ... slangen en reptielen. Zaterdagavond is er een optreden van een muziekgroepje dat blues, funk en soul zou moeten brengen maar ze maken vooral reclame met hun danseressen. 'k Zal moeten kiezen tussen het optreden en een boek lezen. Zondagmorgen, heel vroeg, maken we een verplaatsing van bijna 4 uur om naar een prachtig stukje natuur te gaan kijken. Het is ver maar degenen die er al geweest zijn raden het aan. Zondag ga ik dus een minitrip maken naar de watervallen.

1 opmerking:

Anoniem zei

hond solliciteerde misschien om de volgende cannicross te mogen meedoen. hé maat, pas toch maar op met al die rare beesten daar, voor jet weet pikkel je daar rond op één been!
marc