zaterdag, oktober 28, 2006

De wereld is klein ...

... en de links zijn snel gelegd. Zeer regelmatig ga ik een kijkje nemen op het blog van Marco Zuidpolo. Deze Vlaamse weerman bezit een blog met mooie teksten en prachtige foto's. Hier in Kinshasa zijn we voor ons werk zeer afhankelijk van de weersomstandigheden. Daarom is er op de dagelijkse vergadering een weersvoorspelling, opgemaakt door onze vriendelijke weervrouw. Geen gemakkelijke job voor deze dame aangezien het hier onder de evenaar snel kan veranderen. Ik vertelde haar over een zekere Marco, weerman, sportief en bezitter van een blog waar er regelmatig een cumulus (met bijpassende foto) en dergelijke op voorkomt. Ik liet haar zelf de blog zien, zo enthousiast was ik over Marco's schrijfselen bezig. "Ik denk dat ik die ken" was haar eerste reactie. "Ik ben zeker dat het Marc is" klonk het iets later. Ik probeerde nog met:"Deze Marc heeft wel al 50 marathons achter de rug", maar dat verwonderde haar zelfs niet. Wel Marco Zuidpolo, heb je in een vorig leven ooit dezelfde werkgever gehad als ik? Ben jij de Keizer van de weersvoorspellers geweest, die de overstap naar het KMI met glans heeft gezet? Ja of nee, ik blijf een regelmatige bezoeker van uw blog.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

de wereld is weliswaar eerder klein, maar het kan gewoon ook zijn dat de reputatie van Marco Zuidpolo groot is ...

Anoniem zei

je maakt me super nieuwsgierig, etienne. wie is die weerdeerne aan jou zijde? Wacht even ik kom af, eerst even kijken wanneer de eerste vlucht naar Congo is. tot straks! marc.

Stefaan zei

Marc, onze weerdame is nu in het bezit van uw blog gegevens. Ik vermoed dat ze u de eerstkomende dagen een bezoekje zal brengen.