maandag, oktober 30, 2006

45 dagen Kinshasa...

...en me nog geen minuut verveeld. Tot nog toe is alles wonderwel meegevallen. Alles loopt zoals het zou moeten lopen. Er is maar één ding dat niet loopt en dat ben ik.
Hier in Congo zijn het soms lange dagen maar ze blijvend boeiend. Sommige vinden het vreemd, uren aan een stuk naar beelden te kijken op de PC, ik vind het hier nog altijd aangenaam werken. Als de werkzaamheden erop zitten is er altijd nog een DVD (draagbaar DVD spelerke gekocht) dat ik kan bekijken of ik kan mijn meegebrachte lectuur ter hand nemen. Dat is in noodgevallen. Meestal gaan we bij de Franse of Duitse collega's iets drinken. Maar het is even gezellig om te blijven hangen in ons eigen ingerichte Kings Park, onder de Mangoboom. Bijpraten over de training die we morgen zouden kunnen doen maar die we toch weer zullen uitstellen wegens onverantwoord door de warmte.
Toch is er verandering op komst. Mijn doel voor volgend jaar is een marathon. Waar en wanneer weet ik nog niet. Eens rondvragen aan ervaren marathonners waar een debutant het best zijn marathonmaagdelijkheid kan verliezen. Na een jarenlange carrière op de kortere afstanden wordt het tijd om eens met de grote jongens (en meisjes) mee te doen. De olympische gedachte heerst, uitlopen zal het motto zijn! Een tijd voorop stellen doe ik niet, alles is goed (voor mijn eerste) als ik achteraf maar kan genieten. Als ik na een wedstrijd op een terrasje nog kan genieten van een streekbierke of een Rodenbach, dan is mijn wedstrijd geslaagd!

1 opmerking:

Anoniem zei

Elke marathon is goed voor een beginner, zolang je maar je eigen tempo loopt! Qua streekbiertje kan ik Dublin echter niet aanraden ;-)