zondag, april 04, 2010

Headbangend uitgelezen

Na de "Millenium trilogie" van Stieg Larsson is het wachten -en zoeken- op een boek die hetzelfde niveau haalt.

* "Elementaire deeltjes" van Michel Houellebecq is zo'n voorbeeld van een boek die mij helemaal niet heeft bekoort. Het boek had gerust 100 bladzijden minder kunnen tellen. Zijn opschepperij over zijn kennis(?) van de wetenschap doet volgens mij niks ter zake in dit boek over 2 broers en hun asociaal gedrag en leven. tIs alsof hij pas tevreden is als de lezers van dit matig boekske ontelbare keren het woordenboek moeten raadplegen. tWas misshien de bedoeling want mijn woordenboek was stukken beter en spannender. tKan ook aan mijn beperkte woordenschat liggen natuurlijk.

* "De cel" van Pieter Aspe was niet slecht. Maar daarmee is ook het meeste gezegd. Er is één groot probleem bij Van In en compagnie. Hannelore zie ik nog wel zitten. Francesca Vanthielen is niet slecht en in "Licht" was ze zeer goed ... bij momenten. Bij Van In zie ik altijd Herbert Flack in gedachten en dat is iets dat mij serieus stoort. Geen fan van deze acteur.

* "De puntjes op de ij" van(?) Erik Wijmeersch. Al vond ik dat den Erik geen fameus boek had geschreven heb ik het wel in een redelijk tempo uitgelezen. Een boek over sprinters (geen spurters) leest nu eenmaal sneller dan een ander boek. Een beetje te veel zelfbeklag. Had hij niet zoveel pech gehad dan was hij wereldkampioen, olympisch kampioen en waarschijnlijk ook kampioen van het heelal geworden ... volgens hemzelf. De miserie heeft hij wel zichzelf aangedaan. En dan afgeven op Patrick Stevens ... flauw. kHad meer de indruk dat ik fictie aan het lezen was dan een autobiografie.

We beginnen nu aan "Het verloren symbool" van Dan Brown. Laat ons hopen dat ik hier weer wat meer plezier aan beleef.

In navolging van bloggende canicrosser Casa Cujo heb ik ook eens mijn "momentele" top 3 van de "zwaarste lijst" opgemaakt. Hieronder mijn keuze al had die er ook heel anders kunnen uitzien. Laat ons zeggen dat het een momentopname is. Andere blogtop 3s interesseren mij ook wel.
  1. Metallica
  2. Nirvanna
  3. Foo Fighters




2 opmerkingen:

Gunther Selena Cujo Dorit zei

Met Foo Fighters kan ik wel leven, Nirvana krijgt De Afrekening al, en van Metallica ben ikzelf nooit een fan geweest. Maar FF goed gevonden ! ;-)

natalie zei

ja Wymmeersch...zo kennen we hem hé.