donderdag, december 25, 2008

Kerstavond

Traditiegetrouw is het altijd rond onze tafel te doen op dit tijdstip van het jaar. Geen hocus pocus toestanden of uitgebreide maaltijden. Gewoon gezellig met de ouders samen een beetje eten, drinken en snoepen.

Na de aperitief en de hapjes stond er vis op het menu. Als godendrank had ik gekozen voor een rode "Devil's corner" een Pinot Noir 2007 en een witte "Devil's Corner" Griesling 2006. Ze komen uit de streek van Tasmanië (Australië), vandaar waarschijnlijk dat duivelse. Ik ken niks van wijnen maar ik had gelezen in de "gazette" dat dit een uitstekend wijntje was. En de gazette had gelijk. Een resterende halve fles rode staat hier trouwens naast mij, kan die toch niet laten slecht komen. Ik zal me wel beperken tot nog één glaasje. Koffie en ijstaart konden natuurlijk ook niet ontbreken, de ideale maaltijdstopper.

Daarna halvelings naar een film gekeken en een beetje "babbelen". De film was "De graaf van Monte Christo", de favoriet van mijn vader. Ik kon het gewoon niet maken om een andere zender op te zetten. Hij had het boek al gelezen en de film al gezien (de oudere versie) en kon het niet laten om te vertellen wat er ging gebeuren of wat er anders was dan in het "dikke" boek.

Na de film mijn ouders terug veilig thuis afgezet. Nu kan ik me opmaken voor de volgende "braspartij", oudjaar bij dochter Kathy. 'k Zal voorzichtig zijn met het innemen van drank en voedsel, 'k moet aan mijn trainingsschema denken, wat ik trouwens iedere dag meermaals doe ... eraan denken.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Veel succes in het nieuwe jaar !!

Ralf, Loris en Kappo zei

Vrolijk Kerstfeest en een gelukkig 2009! Van Ralf en Loris xxx

Anoniem zei

En van veel denken krijg je hoofdpijn. Daar heeft dat laatste glaasje wijn absoluut niets mee te maken...
Happy New Year!