maandag, november 12, 2007

De kop eraf

10,7km - 1hr - GHS: 149

Vandaag was het "dag 1" in de voorbereiding van de LPMM. Rustig beginnen, een uurke aan een zacht tempo. Eén grote ronde, 5 kleinere ronden en 7 keer een toerke op de atletiekpiste. Rondjes lopen op de piste is ook een mentale training. Ik ben van plan om dat regelmatig te doen. Voordelen zijn: goeie ondergrond, geen plassen en de afstand is met zekerheid gekend. Nadeel: doordat ik altijd diep wegzak in gedachten -meestal een aantal jaar terug- weet ik soms niet meer hoeveel ronden ik al gelopen heb!

Het weer viel mee, 2 keer hebben de weergoden een poging gedaan om mij nat te krijgen wat maar gedeeltelijk gelukt is. Tijdens het lopen was het dikwijls van links naar rechts laveren om de soms redelijk grote plassen te vermijden. Dat mislukte soms wel ne keer.

Deze week zal CCR voor de muzikale parelkes zorgen. Deze legendarische groep, met de broertjes Fogerty, die rond de jaren 70 hun toppunt bereikten zijn verantwoordelijk voor enkele klassiekers. Tijdloze muziek, een typische sound, als het ware een mix van blues, country en rock n' roll. Starten doen ze met "Midnight Special". Zalig, vroeger begon het voor mij ook altijd rond middernacht speciaal te worden.




Nutteloze weetjes:
* In Green, deelgemeente van New York, is het onwettig om tijdens een concert achterwaarts op een voetpad te wandelen en tegelijkertijd nootjes te eten.
* Het vliegtuig waarin Buddy Holly verongelukte heette "American Pie".

Geen opmerkingen: