maandag, april 20, 2009

The Run - Oostende

10km - 45'12" - 13,27km/hr - plaats 333/1477

Tevreden en ... niet tevreden. Tevreden met de tijd en prestatie, toch een dikke 1 minuut beter dan verleden jaar. Niet tevreden omdat ik den dag ervoor weer te Bourgondisch bezig ben geweest. 't Was goed begonnen met de intentie om een lekkere pasta te gaan eten.
-
De Fagot in Ingelmunster is daar een goede plaats voor, een aanrader. Iedereen kent de eigenaar, 't is de organisator van de Labadoux-feesten
-
Maar mijn lief gezelschap, 2 dochters en vrouw hadden het niet zo op mijn sportprestaties begrepen. Pas rond middernacht in bed geraakt met enkele Bellegemse Bruine en Roeselaarse Rodenbachs als ballast. Neem daar nog bij dat ik de laatste 2 weken praktisch niet gelopen heb dan kan je begrijpen dat ik al in betere omstandigheden aan de start heb gestaan.

De dag was goed begonnen. Sinds jaren zijn we eens op het afgesproken uur kunnen vertrekken. Linda had haar van uur vergist en te vroeg opgestaan. Geen file, geen zoektocht naar een parkeerplaats en niet aanschuiven voor het startnummer. Lekker relax naar de aankomst gewandeld (waar zet ik mijn eindsprint in). Van een pasta en koffie genoten om daarna nog even te rusten in de auto. Een dik halfuur voor de start ben ik begonnen met mijn opwarming om een kwartier voor de start te beseffen dat een toilet wel handig zou zijn. Teruggelopen, aangeschoven en teruggespurt om op tijd in mijn startvak te staan. Op weg naar de start heb ik Chris en Katrien tegengekomen die me later langs het parkoer nog eens aanmoedigden, dank u wel lieve dames. Door mijn prachtprestatie van verleden jaar (grapje) kon ik nu van het voorrecht genieten om in het tweede startvak te starten. Inderdaad , net achter de toppers. Een groot voordeel aangezien ik nu niet achteraan moest aanschuiven maar op enkele minuten voor het begin van mijn 10km "mijn" startvak kon instappen. Een nadeel want nog nooit ben ik zoveel voorbijgestoken geweest ondanks mijn veel te snelle start. Na km 3 voelde ik al dat het tempo veel te hoog lag en dat ik moest minderen. Maar zoals zo dikwijls ging het op het einde weer beter. Vreemd, van zodra ik kan aftellen, voorbij de helft, kan ik terug een tempo aanhouden om de laatste km's nog te versnellen. Stukken beter aangezien ik dan weer "tegenstanders" kan voorbij lopen.

Jammer genoeg heb ik niet kunnen nagenieten van deze, ondanks de bedenkelijke voorbereiding, goeie wedstrijd. We moesten om 1700hr terug in Izegem zijn om aanwezig te zijn op het doopfeest in de familie. 'k Had anders mijn 2 supporters graag op ne bruine getrakteerd.

5 opmerkingen:

Tiny zei

Voor een Bourgondiër niet verkeerd om weer een minuut sneller te zijn.

geert zei

had je de avond tevoren tot 1 uur blijven plakken, je was binnen geweest in 44' ;-)
Je weet duw wat je volgend jaar te doen staat ...

Chris zei

Mooie prestatie Stefaan! Volgens de uitslag ben je in 45.02 binnengekomen. Dat bourgondisch avondje liet je prestatie er niet onder lijden! ;-)
btw, heb nog enkele foto's, van zodra ze mailbaar zijn stuur ik ze door. Tot een volgende !

Anoniem zei

Je vurigste supporter ben je nog vergeten.
Op de zwaarste berg van Oostende heb ik je naar boven geropen.
Neem eens een voorbeeld aan mij en kruip eens vroeg in je bedje.
Toch proficiat met je prestatie.
Een hardwerkende marineman uit Evere!!

Katrien zei

ik vond het een meer dan prijzenswaardige prestatie en dat van diene bruine, dat vergeten we niet, Chris en ik!