maandag, oktober 17, 2011

Wat na Etta James ...

Moeilijk om nog iets beter te vinden dan Etta. Dan maar iets over vroeger
... Iets over mijne allereerste album die ik met mijn eigen centjes heb gekocht (centjes gekregen van moederke). Eigenlijk heb ik er toen 2 tegelijk gekocht. Kon niet kiezen.

Als grote fan van Santana moest mijne 1ste LP één van deze gitaarvirtuoos zijn. Abraxas (eigelijk ook een beetje voor de fantastische mooie "kunstzinnige" hoes) was de eerste vinyl die op mijn draaitafelke lag. 'k Heb de pickup nog altijd. Na meer dan (+/- ) 37jaar komt er nog altijd muziek uit. De dochter zou ook nog eens durven een plaatje uit mijne koffer halen en de "good times" laten "rollen".

Eén van de vele muzikale parelkes op deze LP is zonder twijfel "Oye Como Va". Op vele schoolfuiven te horen. Van horen zeggen want ik ging niet veel naar schoolfeestjes.



2 opmerkingen:

Cremke zei

perfect gitaarke om te lopen

Stefaan zei

Dag Cremke, nog atijd een fanatieke loper. 'k Wou dat ik hetzelfde kon zeggen. tot in den draai en succes. Hopelijk kom ik u nog eens tegen op een wedstrijdje.