dinsdag, oktober 18, 2011

Toekomstplannen!

Nihil.
Deze avond moeten vaststellen dat een ventje dat geboren is in de vroege jaren '60 zijn toekomstplannen mag laten varen. Dit "heugelijke" nieuws kreeg ik onomwonden "in the face" gesmeten. Na het "verschot" van deze verrassende uithaal en mijn pijnlijke val van de barkruk ben ik met moeite terug recht "gekropen" en efkens een teugske van mijne koffie moeten nemen om terug op mijne positieven te komen. Na nog een paar rake en scherpe opmerkingen waaronder de verdenking dat ik me waarschijnlijk nogal als een boerke zou gedragen deed de deur dicht. Het braafste manneke van heel West-België en omstreken kon moederziel alleen afdruipen,  zich afvragend waar hij dat allemaal had verdiend.
(Waarschijnlijk gaan ze nu nog een beetje lachen met mijn dt fouten ook - in de jaren 60 was dat NIET het belangrijkste).
De jeugd van tegenwoordig, van een generatiekloof gesproken.

Trouwens wat was/is er verkeerd aan mijn/onze generatie. Muzikale parelkes bij de vleet. We waren een vredelievende ,kalme en vriendelijke bende tieners. We hielden veel van elkaar en kwamen dikwijls in kleine groepen tesamen om te "babbelen" over de wereldvrede. Nooit destructief altijd positief. Oudere mensen ware ons grote voorbeeld.
Een goed voorbeeldje van onze generatie is dit 4-koppige ensemble die met mooie rustige gitaarmelodietjes de jeugd op het rechte pad hield.


5 opmerkingen:

chris zei

volgens mij zijn wij nu onze toekomstplannen van toen aan 't beleven ;-) En laat je alstublieft niet doen door die jongskes van nu, binnen 20-30 jaar vallen zij van hun stoel van 't verschieten ! als de jeugd van dan kritiek durft te uiten op de jeugd van toen! Tot op den trein nog es in 't passeren he ;-)

Stefaan zei

Dag Chris, eindelijk een verstandig dame die mij begrijpt. Passeren op den trein! Kunt ge het daar ook al niet laten om rond te lopen en aan de conditie te werken? :-)U mag me altijd wakker maken.

chris zei

ah nee, ik zit altijd op de achterste wagon omdat dat daar meestal het rustigst is en na De Pinte begint de overtocht naar halfweg de trein om zo dicht mogelijk bij de uitgang uit te kunnen stappen ! jaja, kan 't nie laten he, overal en altijd conditietraining. Heb zelfs al af en toe een troep volgelingen ;-))

Stefaan zei

Hey Chris, een troep volgelingen. Kan da geloven, moest ik wakker zijn 'k liep ook mee. Alhoewel, u bent te snel voor mij.

Katrien zei

ik herken me niet echt in jouw beschrijving van "onze jeugd" terwijl we generatiegenoten zijn.
Ligt dat nu aan mij??

;)
K