zaterdag, september 03, 2011

Start

Voila, 't is zover. We beginnen eraan. De voetbalcompetitie gaat van start en sebiet ga ik naar het stadion waar onze U16 de spits afbijten.

Maw, iedere zaterdag weer present op de voetbalvelden. Aangezien we dit seizoen geen nationaal maar provinciaal voetbal spelen betekent dit ook dat er op zondagvoormiddag jeugdvoetbal is!

Dit gaat allemaal ten koste van mijn eigen sportieve ambities. Tis weeral enkele weken geleden dat ik nog eens een paar km's gelopen heb. Mijn conditie is op een historisch laag dieptepunt gekomen. Mijn gewicht daarentegen tot op een alarmerend hoogtepunt. Mijne Zico is beschaamd om met mij nog op straat te komen. Hij wil met mij niet meer gezien worden bij zijn collega canocrossers. 'k Begrijp hem.
in betere (smallere) tijden. Zico en ikke.

Toch heb ik mij onlangs ingeschreven voor de 1/2 marathon van Brussel begin oktober. Nog een paar weken en ik sta in onze hoofdstad aan de start vooe een kleine 22 km. Tijd zat om mij voor te bereiden.

Met de fotografie gaat het de goede kant uit. Na mijn passage bij Club Brugge (beste ploeg van 't land) mag ik me binnenkort wagen aan een "rockoptreden". Kijk er naar uit.

Nutteloze weetjes:

*België heeft2 wereldkampioenen voortgebracht met dezelfde naam : Eddy Merckx de wielrenner en Eddy Merckx de biljarter.
*De mergelgrotten van Zuid-Limburg besaan niet uit mergel maar uit krijtgesteente. De grotten zijn bovendien geen grotten maar door mensen gemaakte groeven.
*De tomaat is uit culinair oogpunt een groente, maar botanisch gezien is het een vrucht.

Geen opmerkingen: